کرفس کالری پایینی دارد، همچنین غنی از فیبر بوده و برای رژیم غذایی کم کلسترول، انتخاب خوبی است. استفاده از این ماده غذایی در یک رژیم غذایی متعادل به بهبود سطوح کلسترول تام کمک می کند.

 

کلسترول و موادغذایی

سه نوع لیپید (کلسترول نوع بد، کلسترول نوع خوب و تری گلیسیرید) در بدن وجود دارد. این سه لیپید نسبت به رژیم غذایی حساست دارند. براساس انجمن سلامت امریکا، پیروی از یک رژیم غذایی با بیش از ۶۰ درصد کربوهیدرات با افزایش قابل توجهی در سطوح تری گلیسیرید همراه است. همچنین کلسترول غذایی، چربی های ترانس و اشباع شده نیز باعث افزایش سطوح کلسترول LDL می شوند.

 

مطالعات پیرامون کرفس

براساس مطالعات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو، عرق کرفس می تواند در کمک به کاهش کلسترول و سطوح فشارخون موثر باشد. براساس تحقیقات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی، “فتالاید” یک ترکیب شیمیایی موجود در کرفس می تواند باعث کاهش ۷ درصدی سطوح کلسترول و ۱۴ درصدی فشارخون شود. تقریبا ۴ ساقه کرفس خام دوز مورد نیاز به فتالاید را برای بدن انسان فراهم می کند.

 

فیبر، چربی و کالری

موادغذایی با میزان خوبی از فیبرغذایی در کاهش سطوح کلسترول نوع بد موثر می باشند. موادغذایی کم کالری، کم چربی و غنی از فیبر مانند کرفس می توانند به بهبود سطوح کلسترول تام کمک کنند. کرفس به دلیل فیبر بالا در کمک به افزایش حس سیری برای مدت زمانی طولانی موثر است. مصرف ۱۰۰ گرم کرفس خام ۱.۶ گرم فیبر غذایی دارد که ۶ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به فیبر را برای بدن فراهم می کند. همچنین همین میزان از کرفس حاوی تنها ۱۶ کالری، کمتر از یک گرم چربی و فاقد کلسترول است.

 

محتوای سدیم

مصرف ۱۰۰ گرم کرفس خام حاوی ۸۰ میلی گرم سدیم بوده که تامین کننده ی ۳ درصد از نیاز روزانه توصیه شده است. براساس سازمان غذا و داروی امریکا، مصرف کمتر از ۵ درصد سدیم مقداری پایین در نظر گرفته می شود.


Tooshe کلسترول ,کرفس ,سطوح ,غذایی ,فیبر ,چربی ,سطوح کلسترول ,رژیم غذایی ,روزانه توصیه ,نیاز روزانه ,مصرف ۱۰۰ گرم کرفس ,نیاز روزانه توصیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کانال دوازدهم انسانی،کانال دوازدهم،گروه دوازدهم انسانی شماره خاله شیراز طرح|طراحی سایت|طراحی چت روم|shztarh|طراحی شیراز فروش برنج ارزان ماهه FAST MOVIE سایت دانشجویان زیست شناسی پیام نور اردبیل عزیز چت|چتروم عزیز|چت عزیز|چت روم عزیزچت اصلی